Browar Ciechan

Komin znika, Wędzone wchodzi

Podziel się:

Z centrum Ciechanowa zniknie w tym ostatni duży komin – Browar Ciechan modernizuje swą kotłownię.

– Przystąpiliśmy do wymiany kotłowni, która to wymiana polega na zastąpieniu kotłów węglowych, pochodzących z 1957 roku na kotły zasilane gazem ziemnym – mówi Krzysztof Fałdowski. – Nowe kotły są oczywiście sprawniejsze, przez co tańsze w eksploatacji, a także bardziej ekologiczne. Krzysztof Fałdowski podkreśla, że komin Browaru jest jedynym kominem o takich rozmiarach w centrum. –  Już go nie będzie. Inwestycja która ma być ukończona w maju tego roku pochłonie blisko 700 tys. zł – dodaje.

Warto w tym miejscu podkreślić, że browarniana inwestycja realizowana jest bez żadnych subwencji, czy dotacji.

Komin jeszcze stoi, ale smakosze piwa otrzymali ostatnio do dyspozycji nowe – Ciechan Pszeniczne Wędzone.

– Jest to piwo górnej fermentacji o zawartości ekstraktu 13,0 %  i zawartości alkoholu 4,8 % – mówi Krzysztof Fałdowski. – Do warzenia użyto słodów: pilzneńskiego, caraaroma, pszenicznego i jęczmiennego wędzonego bukiem. Piwo jest chmielone chmielem aromatycznym lubelskim. Ma barwę starego złota z puszystą i gęstą pianą. W zapachu oprócz typowego aromatu piwa pszenicznego – trochę bananowego i goździkowego przebija się wyraźna nuta wędzona.

REd

 

Podziel się:


Tłuste lata przed firmami windykacyjnymi. Banki coraz chętniej sprzedają wierzytelności hipoteczne

Branża windykacyjna ma się coraz lepiej. Wierzyciele chętnie sprzedają nie tylko długi konsumpcyjne, lecz także hipoteczne. Zrobiły to już m.in. banki Getin Bank i BZ WBK. W najbliższym czasie na taki krok zdecydować się ma Raiffeisen Polbank. Na sprzedaż wystawiane są pakiety hipoteczne wraz z zabezpieczeniem, co – jak przekonują firmy windykacyjne – poprawia sytuację

Na rynku wtórnym w Warszawie najbardziej cenione mieszkania sprzed 1960 r. i z ostatnich 15 lat

Prawie połowa transakcji na wtórnym rynku mieszkaniowym w Warszawie obejmuje lokale w blokach z wielkiej płyty budowanych w latach 1960-1990. Tylko jedna czwarta rynku to mieszkania wybudowane po 2000 r. W niektórych dzielnicach mogą one być jednak nawet droższe niż mieszkanie nowe – na Żoliborzu nawet o ponad tysiąc złotych. W cenie są też stare lokale sprzed 1960 r.

Ruszyła kampania reklamowa piwa Bojan Toporek

Grupa Browary Regionalne Jakubiak promuje Toporek - Wielko Polskie piwo z Browaru Bojanowo. Działania marketingowe obejmują outdoor i internet.