Piwna odsłona Cechu Piwowarów Grupy BRJ w irlandzkim stylu

Podziel się:

Cech Piwowarów Grupy Browary Regionalne Jakubiak uwarzył swoje pierwsze piwo: Leprikon w stylu Irish Red Ale. To doskonała propozycja dla wszystkich piwoszy, którzy otwarci są na nowe, rzadko spotykane w Polsce piwne smaki i aromaty pochodzące z Wysp Brytyjskich.

Leprikon to piwo uwarzone w browarze w Lwówku Śląskim przez Cech Piwowarów BRJ. To typowo mocne piwo, rozgrzewające o lekko ziołowej nucie – idealne na tę porę roku. W jego skład wchodzą słody: Pilzneński, Crystal, Amber, a także Barwiący. Tym co wyróżnia to piwo to rzadko spotykany, pochodzący z Wielkiej Brytanii chmiel Pilgrim  o właściwościach zarówno goryczkowych, jak i aromatycznych. Leprikon jest piwem o kolorze głębokiej czerwieni, które cechuje głęboki chmielowy smak.
brj1„Cech jest rodzajem odskoczni od wypracowanego portfolio, ciekawym eksperymentem. Efekty naszej pracy mają zaskakiwać nowymi propozycjami. Piwo Leprikon w stylu Irish Red Ale to dopiero początek smakowych wrażeń, jakie chce dostarczyć piwoszom Cech Piwowarów BRJ.” – mówi Maciej Jakubiak wiceprezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak. „Piwo Leprikon podobnie jak inne piwa uwarzone przez Cech Piwowarów, będzie dostępne w wersji limitowanej 30 tysięcy butelek” – dodaje.
Także etykieta pierwszego piwa uwarzonego przez Cech Piwowarów przełamuje przyjęte konwencje graficzne poszczególnych browarów Grupy BRJ. Na etykiecie piwa umieszczony został Leprechaun (Leprikon), który w mitologii irlandzkiej jest rodzajem skrzata zamieszkującego ziemię Irlandii. Leprikony są bardzo trudne do oswojenia, i mają wręcz wojowniczy charakter. Wizualne elementy piwa Leprikon podkreślają, że Cech Piwarów Grupy BRJ nie boi się odważnych połączeń smakowych i jeszcze nie raz zaskoczy piwoszy.
Cech Piwowarów zrzesza piwowarów wszystkich browarów Grupy BRJ. Podczas spotkań piwowarzy doskonalą swoje umiejętności, wzajemnie się inspirują oraz warzą coś specjalnego dla miłośników piwa. Cech Piwowarów Browarów Regionalnych Jakubiak zwolniony jest ze standardowych rozwiązań i wydeptanych ścieżek, jego członkowie nie boją się odważnych połączeń smakowych i chcą wyznaczać nowe trendy. Każda piwna nowość jaką stworzą piwowarzy Cechu BRJ podczas sesji w jednym z browarów Grupy będzie warzona w ograniczonej ilości.

Więcej informacji:
www.brjsa.pl


Grupa Browary Regionalne Jakubiak – wskrzeszamy polskie historyczne browary
Do Grupy BRJ należy 5 browarów z historią: Ciechan, Lwówek, Bojanowo, Tenczynek i Biskupiec. Prezes BRJ Marek Jakubiak jest jedynym inwestorem, który od lat 90 ratuje nieczynne historyczne browary w Polsce. Reanimując browary regionalne Grupa BRJ dynamicznie się rozwija, warzy łącznie 30 marek piwa zatrudniając ponad 200 osób. Najstarszy browar Grupy – Lwówek – posiada tradycje piwowarskie datowane od 1209 r.; pierwsze wzmianki o przepięknym browarze – Bojanowo – pochodzą z 1685 r.; Ciechan – flagowy browar
o największym wolumenie produkcji w Grupie BRJ – w 2014 r. obchodził 150-lecie. W 2014 r. Grupa BRJ zakupiła dwa kolejne historyczne browary: Tenczynek, którego piwa smakował sam Jan III Sobieski wracając do kraju po odsieczy wiedeńskiej oraz zabytkowy Biskupiec, który jako pierwszy w Polsce wprowadził konfekcjonowanie piwa w KEG-ach. Wszystkie marki Grupy BRJ powstają w poszanowaniu historycznych tradycji piwowarskich. Produkty Ciechana znajdują się na polskiej Liście Produktów Tradycyjnych. Trunki Grupy BRJ to piwa naturalne (często niepasteryzowane ani nieutrwalane w inny sposób np. nie poddawane mikrofiltracji), ich walory smakowe zostały przypieczętowane licznymi nagrodami.

Podziel się:


Browarnictwo

Nowe z Lwówka

Browar Lwówek wchodzący w skład grupy Browary Regionalne Jakubiak przedstawił zupełnie nowy gatunek piwa w swoim portfolio. Lwówek American Wheat to oferta skierowana zarówno do ekspertów w branży jak i do osób dopiero zaczynających swoją przygodę z rozmaitymi stylami piwnymi.

Rynek pracy w ciągu najbliższych kilku lat znacząco się zmieni. Coraz cenniejsze będą zdolności przywódcze i umiejętność koncentracji

W ciągu najbliższej dekady ze względu na mniejszy przyrost naturalny będzie coraz mniej pracowników, dlatego niektóre branże czeka walka o talenty. Wraz z rozwojem technologii kompetencje pracowników szybciej będą się dezaktualizować. Jednocześnie część prac będzie wykonywana przez roboty. Pracodawcy coraz większą wagę będą przykładać do kompetencji miękkich, czyli

Wolontariat coraz popularniejszy. Już co piąty Polak dobrowolnie i za darmo pomaga innym

Polacy pomagają coraz więcej, coraz chętniej i już nie tylko przy okazji takich inicjatyw jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ubiegły rok był przełomowy dla wolontariatu. Polacy zaangażowali się w nowe formy pomagania. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wolontariat rodzinny czy e-wolontariat.