Polskie firmy zaczynają dostrzegać potencjał YouTube. Co trzecia ma aktywny kanał w tym serwisie

Podziel się:
fot. Newseria

Spośród 500 największych polskich przedsiębiorstw 38 proc. (190) ma własny kanał w serwisie YouTube. Firmy zaczynają dostrzegać potencjał tego typu kanałów, dlatego też te zajmujące się postprodukcją coraz częściej skupiają się na dostarczaniu kontentu na potrzeby tego typu portali internetowych i społecznościowych. Internet staje się coraz potężniejszym medium, które powoli wyprzedza telewizję.

– To ostatnie dni telewizji, jaką znamy, bo internet już jest potężniejszym medium – podkreśla Michał Pawłowski, dyrektor kreatywny Chimney Poland, firmy zajmującej się m.in. postprodukcją.

Polskie firmy przekonują się do wykorzystywania internetu do promocji i kontaktu z klientami. Jak podkreśla Pawłowski, jeszcze trochę brakuje im pod tym względem do przedsiębiorstw np. szwedzkich czy amerykańskich, ale to się powoli zmienia.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Chimney na próbie 500 największych polskich przedsiębiorstw, 38 proc. z nich, czyli aż 190, ma własny kanał w serwisie YouTube, a w przypadku blisko jednej trzeciej, czyli 150, jest on aktywny (zamieszczony został na nim co najmniej jeden film w ciągu ostatniego roku). Tylko 23 firmy regularnie kontaktują się w ten sposób z rynkiem, zamieszczając przynajmniej jeden film tygodniowo.

Wśród setki najbardziej efektywnych firm w obszarze internetowej komunikacji wideo jeden zamieszczony film został obejrzany średnio blisko 15 tys. razy.

Jak wynika z badania krajowe przedsiębiorstwa w działaniach za pośrednictwem serwisu YouTube osiągają wysoką efektywność. Dziesięć najwyżej notowanych kanałów miało czterokrotnie większą efektywność, niż te, które znalazły się w drugiej dziesiątce. 65 aktywnych kanałów miało w ciągu 12 miesięcy poniżej 10 tys. odsłon, w 27 przypadkach oglądalność przekroczyła 10 tys.

Według analizy Megapanel PBI/Gemius w październiku serwis społecznościowy YouTube miał w Polsce 16,13 mln użytkowników (tzw. real users), czyli o 415,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, oraz zasięg na poziomie 74,87 proc. W ciągu dwunastu miesięcy poprzedzających badanie firmy Chimney kanały YouTube stu największych polskich przedsiębiorstw miały łącznie 116 mln odsłon. Dla porównania analogiczne w Stanach Zjednoczonych osiągnęły 1,7 mld odsłon.

Źródło: Newseria

Podziel się:


Lotnisko w Modlinie: Zyski dopiero za 3-4 lata. W tym roku ok. 1,7 mln pasażerów

Lotnisko w Modlinie obsłuży w tym roku ok. 1,7 mln pasażerów, a za rok celuje w 2,5 mln podróżnych. Pomimo dynamicznego rozwoju i wzrostu liczby połączeń zysk netto uda się osiągnąć dopiero w 2017-2018 r. Od listopada w Modlinie odbywa się 276 regularnych lotów tygodniowo.

Dział kadr już nie tylko od naliczania pensji. Rośnie znacznie strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi

Wielopokoleniowość to coraz większe wyzwanie dla dużych korporacji. Działy personalne muszą pogodzić wymagania młodych pracowników z oczekiwaniami osób starszych. By zatrzymać pracowników, firmy muszą im nie tylko oferować atrakcyjne wynagrodzenia, lecz także umożliwiać rozwój zawodowy i osobisty.

Wolontariat coraz popularniejszy. Już co piąty Polak dobrowolnie i za darmo pomaga innym

Polacy pomagają coraz więcej, coraz chętniej i już nie tylko przy okazji takich inicjatyw jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ubiegły rok był przełomowy dla wolontariatu. Polacy zaangażowali się w nowe formy pomagania. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wolontariat rodzinny czy e-wolontariat.